GAZDASÁG

Hogyan kell használni az egyes terminálokat?

Published on

A különböző fizetési megoldások segítségével a vásárlók ma már többféle módon is rendezhetik a számlájukat. A kereskedelmi és üzleti tevékenységekben, üzletekben, éttermekben és szolgáltatóknál fontos szerepet játszanak a terminálok, amelyek gyors és hatékony fizetési folyamatokat biztosítanak.

Milyen funkciókat biztosítanak a terminálok?

A BizPay által elérhető szolgáltatások közé tartozik a minőségi terminál. A mai modern POS (point of sale) terminálok rengeteget fejlődtek az elmúlt években és az elektronikus fizetési rendszerek csúcstechnológiájának számítanak. Kártyás fizetéseket, érintéses fizetéseket, illetve egyéb mobilfizetési megoldásokat is képesek kezelni. Ezzel kényelmesen és biztonságosan intézhetik az ügyfelek és a kereskedők az egyes tranzakciókat.

Többféle funkciót is kínálnak, amivel még hatékonyabbak lehetnek a tranzakciók folyamatai. Az elsődleges feladata természetesen a fizetés fogadása, ami egyszerű és gyors. Az ügyfeleknek csupán annyi a teendőjük, hogy a fizetendő összeget a kártyájukkal vagy telefonjukkal az eszközön keresztül megadják. Választhatnak érintéses vagy PIN-kódos azonosítást is. Ha ez sikeres, a tranzakció azonnal végrehajtódik. A vásárlói élményt is nagymértékben képes javítani az, ha a fizetés egyszerű és gyors.

Természetesen az is előfordulhat, hogy a tranzakciót vissza kell vonni, esetleg módosítani. Ilyen esetekben nyújt megoldást a sztornó funkció. A terminálok lehetővé teszik, hogy az ügyfeleknek visszafizessünk egy korábbi tranzakciót a visszavonás után. Ha a vásárló például eláll a vásárlástól, vagy hibásan került felszámolásra az összeg, akkor fontos szerepe lehet ennek a funkciónak.

A visszatérítési szolgáltatás is elsődleges, hogy az ügyfél visszakapja egy korábban vásárolt termék, szolgáltatás árát. Előfordulhat, hogy elégedetlen a kapott áruval, vagy még sincs rá szüksége. A visszatérítési folyamatot a POS terminálokon keresztül is egyszerűen le lehet bonyolítani.

Pontosan nyomon követhetjük a bevételeket

Napi zárás funkció is található a terminálokban, amivel összesítést kaphat a vállalkozás az aznap elvégzett fizetésekről. A pontos könyvelést és az üzleti működés hatékonyságát is nagymértékben segíti ez a megoldás. Ha valamilyen fennakadás történik egy-egy tranzakció során, arról is részletes információt kapunk a készülék kijelzőjén.

A pénzügyek pontos nyomon követésével láthatjuk, hogy melyek azok az időszakok, amikor nagyobb bevételre számíthatunk, vagy éppen hol kell még javítani.

Úton a gondtalan pénzügyek felé

A vásárlási folyamat kulcsfontosságú szerepet játszik a vásárlói élményben. A legjobb, ha zökkenőmentesen, észrevétlenül történik meg. Ha valamilyen fennakadás tapasztalható, az az ügyfélben is egy negatív élményt hagyhat, függetlenül attól, hogy a vásárolt termék, szolgáltatás mennyire minőségi.


További friss híreket talál az ipar4.hu főoldalán! Kövesse a technológiai híreket és csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Exit mobile version