Gazdaság
Hogyan alkalmazz automatizmusokat a sikeres értékesítés érdekében?
Az automatizálás korában élve talán már te is észrevetted, hogy mennyire lényeges lehet egy jól működő ügyfélkapcsolat-kezelő automatizmus megtervezése.
Ma a különböző vállalkozások számtalan területen, legyen az értékesítés, marketing vagy HR, egyre inkább a hatékonyság és megbízhatóság jegyében építenek. A MiniCRM a marketingkampányok során az automatizált folyamatok létrehozásában is nagy segítségedre lesz.
Gondolj bele: amikor utoljára érdeklődést mutattál valami új felé, mennyire tudta volna könnyen kézben tartani az adott cég az érdeklődési folyamatodat, ha minden egyes interakciót kézzel kezeltek volna?
Az automatizmus előnyei és egy példával szemléltetve
A mindennapi életben az automatikus folyamatok sokkal több kényelmet biztosítanak. Képzeld el, hogy van egy napelemes vállalkozásod, ahol az érdeklődők online időpontot foglalhatnak. Ilyenkor elengedhetetlen az automatikus válaszlevél, amely az időpont visszaigazolása mellett köszönetet mond az érdeklődésért.
Most képzeld azt, hogy a napi 30 foglalás kezelése nem manuálisan történik, hanem a rendszer automatikusan végzi. Ennek köszönhetően időt nyersz, csökken a hibázás kockázata, és nem felejtődik el egyetlen levél küldése sem.
Miért fontos a lead nurturing folyamata?
Sok vállalkozás már felismerte: az érdeklődők ápolása, azaz lead nurturing nagyban hozzájárulhat az érdeklődők fizető ügyfelekké való alakításához. Ez a folyamat magába foglalja az érdeklődők figyelmének fenntartását releváns tartalmakkal, legyen az e-mail kampányok, közösségi médiás tartalmak vagy egyéb formák segítségével.
Az emberek különböző fázisokban más-más információkra vágynak, és az automatizáció segít abban, hogy a megfelelő időben a leginkább releváns anyagot kapják meg. Ez segít elkerülni az elmaradást, és még ha a vásárlás nem is történik azonnal, az érdeklődés fenntartásának köszönhetően nagyobb az esélye, hogy később megérik bennük a döntés.
Hogyan tervezd meg hatékonyan?
A hatékony automatizmusok tervezése alapos átgondolást igényel. Kezdjük az alapokkal: tekintsd át, hogyan válhat egy érdeklődőből ügyfél. Érdemes kategorizálnod az érdeklődőket, és többféle forgatókönyvet kidolgoznod.
Gondold át, mit szeretnél elérni, és milyen eszközökre lesz ehhez szükséged. Fontos átgondolni, hogy az érdeklődők mit kapnak a folyamat során, mikor lépnek kapcsolatba veled, milyen csatornákat használsz, és ezek között milyen logikai kapcsolat van.
Ahhoz, hogy mindezt átlássuk, nem árt, ha rajzolunk egy folyamatábrát a lépések világos áttekintéséhez. Kérjük ki a kollégák véleményét is; ők ismerik a folyamatokat, és sok hasznos ötletük lehet.
Hogyan valósítsd meg a terveidet?
A tervezés után az automatizmusok beállítása a következő lépés. Itt számos segítséget találhatsz online kurzusok formájában, élő képzéseket is vehetsz igénybe, vagy saját tapasztalataid alapján is ki tudod alakítani a rendszert.
Fontos, hogy ne élesítsd az automatizmusokat mielőtt kipróbáltad volna őket. Teszteld le, több kollégával közösen nézzétek át, hogy a rendszer a vártnak megfelelően működik-e.
Miután minden a helyére került, fontos a folyamatos követés és finomhangolás. Nem elég csak beállítani az automatizmusokat; figyelni kell arra is, hogy tényleg hozzák-e a kívánt eredményt.
Közben szükséges mérni a konverziós számokat, a válaszarányokat, valamint hogy mennyi költséggel jár egy új ügyfél megszerzése a rendszer működésével. Akármennyi is a gyakorlati tapasztalat, mindig jöhetnek elő nem várt helyzetek, amiket a megfelelő méréssel és adatelemzéssel tudsz csak megoldani.
További friss híreket talál az ipar4.hu főoldalán! Kövesse a technológiai híreket és csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
